pátek 20. listopadu 2020

Satisfactory: Uspokojivé budování scifi továrny, 10 z 10

 Satisfactory je jako Factorio, ale ve 3D. To je jednoduchá charakteristika téhle pecky.


Já bych dodal, že Satisfactory je super scifi. Mapy jsou prostě kouzelné, členité, chytře navržené a plné výzev. Když mi poprvé do základny přišel obrovský neškodný emzák, byl to super pocit. Některé druhy fauny jsou jen dekorativní, jiné jsou agresivní a je potřeba je vyhubit. Obří manta létající vzduchem je pro mě zatím nedosažitelná, ale viděl jsem video, kde na ní hráč naskočil a povozil se. 

Začít budovat základnu je zpočátku jednoduché: namrskat miner pro těžbu, smelter na zpracování rudy,  pár converterů, assemblerů, generátor elektřiny z biomasy a už to jede. Jakmile ale chcete spolehlivou a výkonnou produkci, musíte začít optimalizovat. 

Přechod do 3D přináší navíc zajímavé výzvy. Překonávání terénních překážek, práce s výškovými rozdíly - a že se mapy výšek nebojí!

Brzy vás začne otravovat nutnost manuálně přikládat biomasu do generátorů. Je potřeba vyrábět elektřinu z uhlí. Super . ale nejbližší důl je asi kilometr daleko. Jde natáhnout dopravník. Ale víc cool je rozjet dopravu traktorem.


Aby uhelná elektrárna jela jak má, potřebuje ještě vodu. Takže postavit čerpadla, zásobníky na vdou a natáhnout potrubí. Co nový stroj, to nové výzvy. Budu vozit krystaly do základní továrny, anebo si postavím produkční linku hned u naleziště? 

Hra má skvěle vyřešený progress. S každou technologickou vrstvou se otvírají nové zajímavé možnosti. 

 Nové recepty se získávají plněním dodávek přes družici nebo přes vesmírný výtah. nové materiály se získávají také výzkumem nebo z harddisků vraků roztroušených po mapě.


Hra vede hráče za ruku pouze předem daným technologickým stromem. Žádné questy ani příběh tu nejsou. A nechybí mi. 


Příběh si v sandboxu tvoří hráč sám tím, jak prozkoumává rozlehlé a členité mapy, jak se vyrovnává s technologickými výzvami a jak moc nebo málo si vyhraje s továrnou.

 

Já jsem se hodně vyřádil ve chvíli, kdy jsem začal stavět druhé patro mojí továrny. V přízemí mám produkční linku na zpracování výrobků ze železa a mědi, v prvním patře zpracovávám ocel. Vertikální dopravníky posouvají zboží mezi patry. 

 Rychlé a vícepatrové dopravní pásy odemykají další možnosti, jak to všechno optimalizovat a racionalizovat. A když seberete energetického slimáka, můžete z něj vyrobit baterku, která zvyšuje účinnost libovolného stroje.

Co nápad, to pecka.Satisfactory mě pořád baví. Jen kvůli Assassin's Creed Valhalla to teď dávám k ledu. 

I teď, při chystání screenshotů, jsem si jen tak cvičně zoptimalizoval těžbu železa, nahradil těžební stroj MKI výkonnějším MKII a vylepšil pásový dopravník na verzi MKIII, abych zrychlil dodávku oceli pro výrobu ocelových nosníků. A to jsem ještě ani neviděl těžbu ropy a jadernou energii! 

 Satisfactory se prostě povedla. Za mě v rámci žánru 10 z 10.

Žádné komentáře: