Stellaris na první pohled připomíná Master of Orion. Management planet, objevování galaxie, výzkum, budování flotil, těžba, boje s mimozemskými rasami - to všechno je tu společné.
Master of Orion je nicméně turn-based záležitost, zatímco Stellaris probíhá v reálním čase. Během bitvy tak může hráč řešit a spravovat naprosto cokoliv.
Autorem Stellaris je studio Paradox, které má za sebou takové zářezy jako Europa Universalis, Hearts of Iron nebo Crusader Kings.
Artworky jako nahrávací obrazovky jsou excelentní.
A jsme doma. Stellaris je především geniální simulace, do které hráč může, ale taky nemusí zasahovat.
Obydlených planet je tu pomálu. Většina soustav má jen různé zdroje energie, minerálů nebo výzkumu. Hra je hodně orientovaná na vědce a výzkum: vědci mohou vynalézat v laboratořích, ale také z nich lze udělat velitele výzkumných lodí.
Hra nešetří zajímavými eventy. V každé druhé třetí soustavě se najdou tajemné anomálie nebo mimozemské artefakty, které je potřeba prozkoumat. Může z nich vypadnout energie, minerály, body do výzkumu anebo také nový řetězec questů. Příběhy, které hra nabízí, jsou zajímavé a zábavné. Je to dost slušná sci-fi.
Mimozemských civilizací nabízí Stellaris podstatně víc. Za každou třídu (savci, ptáci, plazi apod.) se nabízí několik různých modelů. Jen savců je šestnáct možností!
Graficky Stellaris na poslední Master of Orion asi nemá. Tedy, nemá... Těžko to srovnávat. Master of Orion je hezký, líbivý, pěkně se na to kouká. Stellaris je mnohem uměřenější, střízlivější, plná záhad k objevení. Objevovat ve Stellaris je radost. Není to nic repetitivního.
Docela mě nadchla možnost rozdělit si území do sektorů a nechat guvernéry sektorů, ať se starají. Ano, Civilizace nebo Total War taky umí svěřit správu města guvernérovi. Tady to ale dotáhli ještě o kousek dál.
Boj je mnohem víc simulace. Taktická úroveň chybí. Hráč vystrojí flotily, pošle do boje - a pak se může jen kochat animacemi. Manageemnt veškerý žádný. Což mi ale nevadí.
Diplomacii zatím nemůžu moc hodnotit. Doposud jsem s mimozemskými rasami jen uzavíral smlouvy o neútočení. Vzhledem k tomu, že Stellaris má za sebou osvědčený engine Clausewitz, tuším, že v diplomacii bude Stellaris bezkonkurenční.
Po šesti hodinách hraní musím říct, že mě Stellaris docela uchvátila. Hraje se to moc příjemně.
Master of Orion je nicméně turn-based záležitost, zatímco Stellaris probíhá v reálním čase. Během bitvy tak může hráč řešit a spravovat naprosto cokoliv.
Autorem Stellaris je studio Paradox, které má za sebou takové zářezy jako Europa Universalis, Hearts of Iron nebo Crusader Kings.
Artworky jako nahrávací obrazovky jsou excelentní.
A jsme doma. Stellaris je především geniální simulace, do které hráč může, ale taky nemusí zasahovat.
Obydlených planet je tu pomálu. Většina soustav má jen různé zdroje energie, minerálů nebo výzkumu. Hra je hodně orientovaná na vědce a výzkum: vědci mohou vynalézat v laboratořích, ale také z nich lze udělat velitele výzkumných lodí.
Hra nešetří zajímavými eventy. V každé druhé třetí soustavě se najdou tajemné anomálie nebo mimozemské artefakty, které je potřeba prozkoumat. Může z nich vypadnout energie, minerály, body do výzkumu anebo také nový řetězec questů. Příběhy, které hra nabízí, jsou zajímavé a zábavné. Je to dost slušná sci-fi.
Mimozemských civilizací nabízí Stellaris podstatně víc. Za každou třídu (savci, ptáci, plazi apod.) se nabízí několik různých modelů. Jen savců je šestnáct možností!
Graficky Stellaris na poslední Master of Orion asi nemá. Tedy, nemá... Těžko to srovnávat. Master of Orion je hezký, líbivý, pěkně se na to kouká. Stellaris je mnohem uměřenější, střízlivější, plná záhad k objevení. Objevovat ve Stellaris je radost. Není to nic repetitivního.
Docela mě nadchla možnost rozdělit si území do sektorů a nechat guvernéry sektorů, ať se starají. Ano, Civilizace nebo Total War taky umí svěřit správu města guvernérovi. Tady to ale dotáhli ještě o kousek dál.
Boj je mnohem víc simulace. Taktická úroveň chybí. Hráč vystrojí flotily, pošle do boje - a pak se může jen kochat animacemi. Manageemnt veškerý žádný. Což mi ale nevadí.
Diplomacii zatím nemůžu moc hodnotit. Doposud jsem s mimozemskými rasami jen uzavíral smlouvy o neútočení. Vzhledem k tomu, že Stellaris má za sebou osvědčený engine Clausewitz, tuším, že v diplomacii bude Stellaris bezkonkurenční.
Po šesti hodinách hraní musím říct, že mě Stellaris docela uchvátila. Hraje se to moc příjemně.
Žádné komentáře:
Okomentovat