Dragon Age: Origins od Bioware provází pověst přelomového RPG a důstojného nástupce legendárního Baldur's Gate. Po jednom večeru stráveném hraním DA:O se chci podělit o první dojmy.

Generování postavy už je OK. Tvorba vzhledu postavy je stejně dobrá jako u Oblivionu - což už je dnes sice standard, přesto to potěší. Origins se lehce vymykají tím, že úvod hry je odlišný podle rasy a původu hrdiny. Inu, vymykají: v single player RPG to může být vnímáno novinka (nejsem si úplně jistý, ale neměl tohle už Daggerfal?), ale hráči MMORPG to už dnes považují za standard (velmi zdařile to má vyřešené například Lord of the Rings Online).
Rozsah specifického úvodu je právě tak jeden večer. Neubráním se znovu srovnáním s WoW, kde je možné třeba dva týdny hrát pouze startovní lokace pro danou rasu.
Abych měl brzy za sebou ty nepříjemné věci: první, co praští do očí hned po startu hry, je grafika. A konkrétně grafika prostředí. Je velká škoda, že slušné postavy s dobře udělanými obličeji a mimikou a výborným fotorealistickým brněním totálně sráží mizerně udělané prostředí. Nejsem grafik, nevím čím přesně to je, ale grafika zkrátka působí studeně, nepřirozeně, neživotně.

Jsem z toho smutný, protože tyhle nedostatky mohou hned na začátku někoho odradit před jinak skvělou hrou. Protože zbytek už je výtečný. Všechny dialogy jsou namluvené, rozhovory jsou volitelné a řiditelné - hráč si může vést dialog, kam potřebuje. Stylizoval jsem se do role hrdinného trpasličího prince - užil jsem si souboje v aréně a povedlo se mi ukecat do postele hned dvě sličné trpaslice :-).

Boje jsou velmi podobné MMORPG. Skill bar je úplně stejný, stejně jako vizuální provedení cooldownů při provedení bojových abilit. Tady Bioware zjevně opajcli dobrou věc. Při boji družiny se občas vyplatí zapauzovat - ale upřímně jsem to dosud nemusel moc používat. Do budoucna bude hůř.
Skill stromy jsou dostatečně košaté, aby zaplesalo srdce RPG pozitivního hráče. S hlavní postavou hraju klasického tanka - a podle toho, kolik brnění na něj navěsím, má více nebo méně energie pro provádění bojových skillů. Super nápad!
Když shrnu první dojem: z hlediska hratelnosti a příběhu je to hra výtečná. Bohužel to sráží mizerná grafika prostředí. Což mi trošku připomíná Zaklínače, kde byla úvodní lokace taky nic moc, ale ty další už byly o hodně lepší. Tak uvidíme.
Žádné komentáře:
Okomentovat