úterý 4. března 2008

Assassin's Creed: šok z Next Gen

Assassin's Creed je předělávka z X-Boxu. Byla to hodně vyhypovaná hra, o které se psalo nejméně rok. Trailer byl neskutečný, vypadal jako film. Taky se psalo chybách, které měla snad ještě X-boxí verze. Předělávky na PC jsem se bál, hlavně z pohledu výkonu. Výsledek mě prozatím totálně dostal: je to úžasné, vypadá to božsky a skvěle se to hraje.
Snad jediná věc, ze které jsem lehce na rozpacích, je dvojí hlavní hrdina. Na jednu stranu moderní chlapík, kterému vědci dolují z genetické paměti vzpomínky na předka - člena dávného cechu Assassinů ve Svaté zemi.
Na druhou stranu jeho předek Altair (arabsky Sokol) - muslimský zabiják, který udělal chybu. Zbytečně zabil a přivedl Templáře na stopu sídlu řádu Assassinů.
Grafika je jednoduše nepopsatelná. I screenshoty vypadají jako obrazy, a když se to ještě plynule hýbe... Nikdy bych nevěřil, že tohle může někdy běhat na PC. Bere mě z toho úžas.
Templáři asi nebyli rádi, když jsem jim na hlavu shodil klády přirpavené na vysoké věži. Radši odtáhli.
Stařec z Hory se ale stejně naštval a degradoval chudáka předka za arogantní chování a vyzrazení sídla Assassinů na řadového novice. Stařec vypadá božsky a má skvělou gestikulaci. Vyzařuje z něj autorita Christophera Lee hrajícího Sarumana. K dokonalosti mu snad chybí jen jeho hluboký hlas.
Město je narvané lidmi, kteří se chovají inteligentně. Uskakují, ustupují, ohrazují se, když do nich člověk vrazí. Je tu zachován koncept stealth akce, kterou miluju. Navíc je tu vymakaný útěk po činu - schovat se před nepřáteli, splynout s davem, prchat po střechách a šplhat po zdech. To je koncept, který tu ještě nebyl. Tohle neměl ani legendární Thief.

Žádné komentáře: