sobota 5. března 2016

Assassin's Creed: Syndicate - Temže

Temže mě definitivně přesvědčila o výjimečných kvalitách Syndicate. Je pro mě asi největším překvapením. Kdybych byl game designer a měl vymyslet, jak do hry přenesu Londýn, tak udělám širokou řeku, po které maximálně občas projede loď nebo přívoz. Něco jako Seina v AC:Unity.
Ne tak autoři Syndicate. Temže je doslova našlapaná parními čluny a loděmi, které projíždějí sem a tam. Dostat se přes řeku suchou nohou mimo most znamená skákat přes mola, čluny, kůly i pontony zakotvené na řece. A trefovat se do lodí plujících v obou směrech, které dohromady vytvářejí podmanivý chaos.
Do toho drobnosti, typu chlapík stojící na pramici, který může spadnout do vody, když se pramice rozkymácí.
 Na lodích se vyskytují všechny herní prvky z města - jsou tu nepřátelé, ukryté truhly, základny Templářů i Fight Club na kotvící jachtě.
Temže nabízí speciální tématické mise. Nájezdy na nepřátelské lodi jsou zaměřené na ničení kontrabandu.
Voda v řece má tu správnou barvu tekutého bahna.A to všechno je naprosto plynule zaintegrované do okolního města. Můžu vlakem nebo dostavníkem vjet na most, vprostřed seskočit a šipkou skočit do řeky nebo po laně sjet na stožár zakotvené lodi. Žádný loading, žádné bariéry.
Absence přílivu a odlivu je drobným prohřeškem proti realitě. Ve skutečném Londýně kolísá hladina o pět metrů.
Ať si internetoví trollové kydají na Ubisoft, kolik špiny chtějí. Pro mě je Syndicate originální hrou, která má koule. Temže je toho jednoznačným důkazem.

Žádné komentáře: