středa 30. dubna 2014

Jak jsem modoval Skyrim: 3. část - ponoření se


Postupně jsem do Skyrimu nasypal všechny mody, o které jsem měl zájem. A je to skutečně vizuální i herní paráda.
Spousta modů přispívá k silnějšímu "ponoření se" do hry. Anglický termín immersion už je zažitý terminus technicus - zahrnuje všechny ty věcičky, které nemají přímý vliv na vlastní hratelnost, ale obohacují svět a prohlubují hráčův prožitek.
Hodně zajímavé jsou mody kolem měst. Nainstaloval jsem si mod Immersive Settlements, který předělává městečka a vesničky ve Skyrimu. Bohužel zatím neobsahuje velká města Windhelm a Solitude, pouze centrální Whiterun, kterému přibylo rozsáhlé předměstí.
Aby města nepůsobila prázdně, používám ještě mod Inconsequential NPCs. Tenhle mod doplňuje do hry řadu NPC, které si žijí své životy a Velký Hrdina zachraňující svět jim je dokonale ukradený.
Nakonec jsem si troufl i na dva mody, které mohou být potenciálně rizikové: Wet and Cold a Footprints. Ten první řeší zimo a mokro - NPC a followers jsou v dešti mokří a ve sněhu zasněžení, nasazují si pláště proti dešti a chladu. Paráda!
 Ten druhý mod dodělává do hry stopy. Nejen hráč, ale i zvířata zanechávají ve sněhu otisky. Takové drobnosti, a jak pomáhají zlepšit celkovou atmosféru ve hře!
Čím dál si hraju s mody ve Skyrimu, tím víc žasnu nad mírou otevřenosti. Skyrim je skutečně především geniální platforma, které lze podsunout skutečně veškeré assety včetně hodně komplexních scriptů.

Žádné komentáře: