![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhleCaRH8XxlqR0O03Z78v7AaMy9FIcbCP3CA-4u6rwTctGEuJmo2Njjf9zI4Z9h6lzF6G-liJxhnq8E_31B5H8ryaC3Wk2dtcvKtmBpK-4mFsBuwxVuYIafgJlZTipg6yiUGdtejJWyK8/s200/Rome+2011-08-20+15-00-13-52.jpg)
Ve své době tahle hra kdovíjak nezazářila, protože podobných her se objevilo více: Caesar IV, CivCity Rome a konec konců i přímý předchůdce Imperium Romanum. To všechno jsem ve své době hrál určitě víc než Grand Ages.
Teď jsem si poctivě prošel tutoriály a přečetl pár článků na webu, a hned se hraje lépe. A musím přiznat, že mě Grand Ages: Rome chytl.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi35fxiTGl82wdHGcdvYc4PdWTTW6IVz4U26nZA0ifOmCvmwvPj6nR-4TOZWV7OX1gMgX1T2WsfbYWr0Fm0WDGLEAQD-RdJTMN6vRcCeK7yhAZncZlh0wpCL1kdd9YqLGg2Ra4sZ9bFW24/s200/Rome+2011-08-20+15-03-00-56.jpg)
Z hlediska herní mechaniky je Grand Ages klasický city builder. Oproti Caesarovi trošku jednodušší ve stavěcí části: nemusí se řešit transport a skladování surovin, co se na jednom místě vyrobí, je ihned k dispozici třeba na druhém konci mapy. To je zjednodušení, které mi určitě nevadí.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiQEWOVWx3LvwrPmGxp_ux8XfAu-RM2ROyu76Fyp6GyO0v9l-qA8awNMSA-n2VcIS-kVvIyKdtSDuaXJPzTWuAPMwjcSDBvBFbNPA2S85RBizan3nK6lAFLJYwPAF6eGU_8Z0GKsN1awKg/s200/Rome+2011-08-20+12-46-36-47.jpg)
Mise jsou poměrně rychlé: když se daří, dají se zvládnout do půl hodiny - hodiny.
Grafika je hezká. Budovy jsu detailní, domy mohou být těsně zapasované vedle sebe a tvořit tak skutečné obytné bloky. Město tak vypadá nejen realističtěji, ale i víc římsky. Římani po městě bloumají spíš na efekt, panáci nemají s ekonomickým chodem města nic společného.
Hodně potěší drobnosti, které hru obohacují: je možné si kupovat otroky a pomocí nich řešit těžbu a farmy. Forum reaguje na dosažený progress v misi: za každou bitvu přibude nový prapor, za ekonomický progress se objevují keříky. Vyloženě radost!
Mise jsou zařazené do období konce republiky. Každou misí provádí jedna historická postava a obsah mise docela pěkně pasuje s historickými událostmi. Teď jsem se v kampani propracoval k Markovi Crassovi (obchodně zaměřené mise) a Pompeiovi Magnovi (bojové mise).
Hodně fajn je vývoj postavy hlavního hrdiny. Po každé misi si
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiR1zNfhmfMB3dw8L2ezyDHNPdYVtWU7SoNEPW_uh6dYs4Dtt9wlWUHYvrFcY6s-PxqttogMjg950bX6ixsDbKjJSyJec5RgS5TjLu0od7kiUZSSKOL80nU2yOCkvO6Mn-iXDSWl1gueC0/s200/Rome+2011-08-20+13-53-23-88.jpg)
Každá mise obsahuje bonusové úkoly, za jejichž splnění hráčí získá větší finanční odměnu, případně se odemknou další nemovitosti. A tady je malý háček: některé z úkolů jsou bohužel limitované časem. To je něco, co u city builderů nemusím. Docela to stresuje, nesmím chybovat, musím rychle klikat a nemám čas se kochat krásným městem. Některé mise jsou docela husté, nezřídka je musím zkoušet na několik pokusů, než je zvládnu správně.
Přesto je to hodně zábavná záležitost: jsem docela zvědav, jak hratelné to bude dál. Přece jen jsem dosud na začátku, zatím stavím jen plebejské insuly a obydlí pro equites, nejvyšší stupeň - patricijské domy - jsem doposud nepoužil.
Žádné komentáře:
Okomentovat