neděle 2. března 2014

Thief: jak se jeví oproti Dishonored


Garret má své sídlo na věži s hodinami, trošku připomínající Big Ben. Věrný tradici Assassina tu má i vitriny se sbírkou ukradených předmětů.
Zatím je brzy na podrobnější srovnání, ale přesto mi to nedá.  Podobnost Thiefa s Dishonored je opravdu značná. Nejen ve viktoriánské architektuře a kostýmech, ale i motiv města u řeky zasaženého morem je obdobný. Thief se víc drží při zemi, magie tu zatím žádná není (až na ten rituál na konci prologu).Technologie je hodně jednoduchá, potkávají se tu pochodně s elektrickým osvětlením, jsou tu jednoduché stroje, ale žádné šílenosti, žádní kráčející policisté jako v Dishonored.
 Stráže mají staré dobré meče a samostříly, svítí si petrolejkami nebo pochodněmi.
Je pravda, že postup misemi je trošku lineárnější, ale rozhodně to není nijak dramatické. Co se mě týče, je prostředí komplexni až dost. Ve městě trochu bloudím, uličky a nadzemní chodníky se proplétají ve dvou patrech nad zemí a jednom patře pod zemí. Takový Stone District mi přijde stejně komplexní jako městské levely v Dishonored.
Jednotlivé mise v Thiefovi jsou určitě jednodušší, než v Dishonored. Je tu méně stráží a méně variant, méně skriptovaných příběhových odboček. Ale nepřijde mi, že by to bylo na úkor hratelnosti. Zase je tu více lootu k sebrání.
Thief jednoznačně vede v postavách. Jak samotný Garret, tak Erin v prologu i Garretův parťák a zadavatel misí Basso jsou krásně prokreslené postavy, které dobře hrají a pomáhají tvořit příběh. Cutscény jsou výborně nastříhané.
Nemůžu si pomoci, ale Garreta mám radši než Corva z Dishonored.

Žádné komentáře: